Witryna sklepowa – wizytówka każdego sklepu
Wystawa sklepowa ma jeden cel – musi zaciekawić konsumenta i zachęcić go do odwiedzenia sklepu. Jest ona pierwszą rzeczą, którą klient zauważy i to ona wpływa na jego decyzję o wejściu do środka i zakupach. Jest ona jedną z bardzo skutecznych metod reklamy. Ogromna ilość okien wystawowych przyczynia się do tego, że informacje przekazywane przez witrynę docierają do bardzo dużej ilości potencjalnych klientów. Ciekawie zaprojektowana wystawa jest skuteczną formą reklamy danej firmy. Oferuje możliwości poinformowania klientów o ofertach, rabatach czy nowych produktach nie tylko w dzień przy pomocy tradycyjnych szyldów i napisów, lecz także w nocy przy pomocy neonów, widocznych również z pewnej odległości.
Ład i porządek
Projektowanie witryn sklepowych stosuje konkretne zasady komponowania artykułów w oknie według konkretnego, przemyślanego projektu z motywem przewodnim. Niedopuszczalne jest przypadkowe rozrzucenie przedmiotów, co stworzy tylko wrażenie bezładu i chaosu. Właściwie wyeksponowane przedmioty sprawią, że wzbudzą one w klientach chęć posiadania ich. Sklepy walczą o zwrócenie uwagi konsumentów, dlatego wystawy muszą być dopasowane do otoczenia i zaciekawiać.
Sztuka na niewielkiej przestrzeni
Osoby wykonujące projektowanie witryn sklepowych mają prawdziwie kreatywną duszę. Na małej przestrzeni, jaką jest wystawa, kreują inny świat i zapraszają do niego klientów. Nierzadko wystawy obserwowane są z pewnej odległości lub też oddziałują na przechodniów poza godzinami otwarcia sklepu. Wszystkie te sytuacje visual merchandiserzy muszą przewidzieć, by jak najlepiej wykorzystać potencjał mieszczący się w oknie wystawy sklepowej.